szkoła podstawowa w wydrzu

środa, 01 styczeń 2020
Nowy rok
poniedziałek, 06 styczeń 2020
Objawienie Pańskie (Trzech Króli)

Wycieczka w Pieniny

ciemność i mgła, jeszcze nie dzień, a już nie noc, 6.00, w Naszej Szkole jasno i gwarno – tak zaczął się 18 dzień października 2018 roku. 52-osobowa grupa, trochę jeszcze ziewająca, ale w pełnej mobilizacji wyruszyła w autokarową podróż …
prezentacja

Bez przeszkód dojechaliśmy w pobliże Wąwozu Homole położonego na terenie południowej Polski  w Małych Pieninach, w miejscowości Jaworki koło Szczawnicy

Wąwóz jest rezerwatem przyrody. Ma bardzo urozmaiconą rzeźbę i ciekawą budowę geologiczną. Dnem tego bardzo znanego wąwozu, uważanego za jeden z najpiękniejszych w Polsce, płynie potok Kamionka. Potok tworzy liczne kaskady, których szum towarzyszył nam cały czas, a w jego korycie znajdują się ogromne głazy. Szlak, którym szliśmy wyprowadził nas na Dubantowską Dolinkę, gdzie ukazała się nam polana i tzw. Kamienne Księgi - skały, na których według miejscowych podań zapisano ludzkie losy aż do końca świata.

Dalej ścieżka poprowadziła nas przez Rówieńki i Polanę pod Wysoką na Wysokie Skałki. Świeciło słońce, lekki wiatr muskał nas po twarzach, podziwialiśmy piękno przyrody, widoki. Zeszliśmy z góry do Jaworek i po smacznym obiedzie przejechaliśmy do Szczawnicy - miasta uzdrowiskowego w województwie małopolskim położonego na pograniczu Beskidów Zachodnich i Pienin, nad potokiem Grajcarkiem.

Spacer po urokliwym miasteczku dostarczył nam kolejnych powodów do radości – stare, piękne budynki, domy zdrojowe, pijalnia wód mineralnych, dużo zieleni, kwiatowe rzeźby, roześmiani ludzie korzystający z ostatnich promieni jesiennego, górskiego słońca…

Zachwyceni okolicą dotarliśmy do stacji kolejki krzesełkowej zarządzanej przez Polskie Koleje Linowe. Niektórzy nie bez wahania siadali na czteroosobowe krzesełka, które wyniosły nas na szczyt Palenicy - bardzo popularny szczyt w Małych Pieninach (722 m n.p.m.). Na szczycie powitało nas schronisko "Groń" oraz zjeżdżalnia wózkowa…, z której to atrakcji również skorzystaliśmy. Na stokach góry znajduje się Stacja Narciarska Palenica z jedną z ciekawszych tras narciarskich w Polsce… może niektórzy z nas wrócą tam w zimie.

Powrót kolejką na dół, do Szczawnicy, pozwolił ujrzeć tą miejscowość z innej perspektywy i jeszcze raz się nią zachwycić. Promenada Spacerowa nad urokliwym potokiem Grajcarek, po którym pływały sobie dzikie kaczki, a woda w niektórych miejscach leniwie się snuła aby w innych poszaleć wśród kamieni i głazów zachęcała nas do pozostania, ale wiedzieliśmy już, że musimy wracać. Dzień minął bardzo szybko, słońce chowało się za górami, a niektórzy z nas wsiadając do autokaru obiecywali sobie – kiedyś znowu tutaj przyjadę.

Nasze dane kontaktowe

tel. 172260199, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

37-110 Żołynia, Wydrze 259

e-dziennik

Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2019/2020

Piknik

koniec roku szkolnego 2018/2019

Przed Piknikiem

ankieta

Nothing found!

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.